Честите пътешественици ще могат малко по-лесно да запазят безплатен самолетен билет, с натрупаните си мили. Това показват резултатите от изнесено наскоро проучване на IdeaWorks за авиокомпаниите, които предлагат най-много свободни места на полетите си, позволяващи закупуване с точки или мили от програми за лоялни клиенти (frequent flyer programmes).
Проучването е направено сред 24 авиокомпании от цял свят. За всяка авиокомпания са подбрани 20-те най-натоварени вътрешни и международни полети и през уебсайтовете им са поискани по 2 самолетни билета отиване и връщане, срещу мили от най-ниското ниво на съответната програма за лоялни клиенти. Полетите са в периода юни-октомври 2012, който е и най-натоварен за повечето авиокомпании. Общият брой запитвания достига 6720. Така проучването максимално се доближава до това което реалните потребители биха направили, а именно да посетят уебсайта на авиокомпанията, чиято програма за лоялни клиенти използват и да проверят дали могат да зменят натрупаните мили за реални билети, във времето когато традиционно се планират годишни отпуски.
Получените резултати поставят втората по големина немска авиокомпания airberlin на първо място. Тя събира равен брой точки с американската нискотарифна Southwest. И двете авиокомпании показват впечатляващ резултат и имат свободни места, които позволяват закупуване с мили във всички направени запитвания. На трето място също се класира нискобюджетна авиокомпания – бразилската GOL.
Представянето на големите алианси също е интересно – най-добре се представя oneworld (airberlin, British Airways, LAN, Qantas, Cathay Pacific, Iberia, American Airlines), следван от Star Alliance (Lufthansa, SWISS, Austrian, Singapore Airlines, United Airlines, Air Canada, SAS Scandinavian, Turkish Airlines, US Airways), а най-слабо е представянето на SkyTeam (Air France/KLM, Delta). В крайна сметка доверяването на програма за лоялни клиенти на компания от голям алианс има смисъл, доколкото събирането на мили става и при останалите авиокомпании от групата. Основното им преимущество обаче остават глобалните мрежи.
В топ 10 присъстват 6 авиокомпании, ориентирани към нискобюджетни пътувания. Този факт е впечатляващ и говори, че много от lowcost превозвачите се стремят да изградят лоялност в пътниците си, предлагайки ниски тарифи, съчетани с някои от привилегиите на традиционните авиокомпании.
Това проучване не отчита размяната на натрупани мили за превоз в по-горна класа – бизнес или първа, което е другият основен начин за използване на мили, но като цяло показва, че авиокомпаниите бавно, но сигурно осъзнават колко е важна възможността за реално използване на привилегии от програмите за лоялни клиенти.
Тагове: класация, програми за лоялни клиенти, пътувания, самолетни билети