Мини екскурзия Ню Йорк – Вашингтон – Ниагарския водопад – Бостън, II част

Work and Travel, Пътуване след WAT 2014/05/02

Както обещах в предишната статия, ето го и продължението на пътешествията ми из Съединените американски щати.

Да разгледаш Ню Йорк за един ден е предизвикателство. Всъщност е невъзможно, но се постарахме за малкото време в града да посетим поне основните му забележителности. Първо се качихме на Empire State Building – да погледнеш от високо центъра на световната икономика си заслужава. След това продължихме с рокфелер площад, там имахме малко време за снимки. От там тръгнахме по 42-ра улица, която води до 5-те кюшета на Манхатън „Тtimes Squire“. Трябва да поседнеш на емблематичните Червени стълби, за миг да се почувстваш част от това не до там голямо място, събрало милиони жители.

Музея на авиацията, който е стациониран в огромен кораб, а на палубата му има много интересни бойни самолети. Метрополитън музей – най-големият и най-интересен музей в Ню Йорк, в него може да видите всички запазени скулптури и доказателства за съществуването на всички цивилизации. Мястото, където бяха двете кули близнаци – там се строят нови сгради. Поплавахме с лодка до статуята на свободата.

Привечер имахме свободно време, което използвахме за разходка с файтон из Сентрал Парк. В Ню Йорк има няколко парка, в които хората се разтоварват със спорт и игра, но този е най-големият. Обграден с високи сгради, станал емблема на града. В него има малки и големи езера, романтични мостчета, както и доста скулптури и статуи, включително мемориална плоча на легендарния Джон Ленън. Вечерта завършихме в бар, където имаше стенд ъп комеди шоу – прохождащи комедийни актьори ни разсмиваха, а аз леко изнервих единия от тях с отговорите си :)

На следващия ден бяхме във Вашингтон. Градът, в който някой винаги те наблюдава. В столицата на САЩ витае духа на старинните огромни сгради, съчетали в себе си красота, величие и уважение към хората, обитавали ги. Тук е мястото, където може да видите голяма част от историята на управлението на Съединените Американски Щати. Разгледахме няколко музея: Националния въздушен и космически музей – изложени са първите стъпили на луната ракети и всичко за тях, много от изобретенията на НАСА, още много интересни летящи обекти. Музеят на световният символ на Свободата – камбана.

Вашингтонския монумент – високият обелиск, построен в чест на Джордж Вашингтон. Разположен е срещу мемориала на Линкълн. От върха на обелиска може да се видят Белият Дом, Капитолия (където заседава Конгресът на САЩ) и паметникът на Ейбрахам Линкълн.

До всяко едно от тези места успяхме да се докоснем и да усетим възрожденския дух на народа. Декларацията за Независимост на САЩ има своето специално място в мемориала на Томас Джеферсън. Това е място, което задължително трябва да посетите и да усетите величието му.

Мемориала на ветераните от Виетнам – едно изключително място, много статуи на виетнамски войници бродят около теб, лицата им са изписани така добре, че можеш да усетиш болката им. Цяла стена от мрамор, на която са изгравирани сцени от войната. Надписът Freedom is not free те кара да се замислиш в какво време живееш и благодарение на кого.

От вода успяхме да видим Пентагонът и Националното гробище Арлингтон.
Третият ден тръгнахме към Ниагарския водопад. По пътя спряхме в две фабрики. Първата бе за ръчна изработка на стъкло. Гледахме на живо как се топи стъклото, как му се предава цвят и след това още докато е горещо и подобно на желирани бонбони почнаха да го оформят. Видяхме изящни скулптури, както и изделя за дома от стъкло.

Втората – фабриката на Хършис шоколадите. Возихме се на вклак из фабриката докато ни разказваша изсторията на шоколада от каковото зрънце и полята, където кравите пасат, през изработката, до пристигането в магазина. А след това сами стигнахме в рая на шоколада. Всевъзможни изкушения ни чакаха там – бонбони, шоколади, торти, плодове обвити в шоколад и какво ли не.

Привечер пристигнахме на Ниагарския водопад. Вече бе тъмно и целият светеше в различни цветове. Гледката е неповторима, отсреща се вижда Канада, пълна със светлини.

На сутринта отидохме отново до водапа и се качихме на лодката, която ни заведе вътре в него. Усещането е неповторимо. Някой направиха и преход между водата и скалите, в мини пещери.

На петия ден бяхме в Бостън, където програмата бе индивидуална. Разходихме се из центъра на града. Бостън е град с много университетска история. Сградите са старинни и много красиви. Дори жилищата, в които живеят хората са запазили автентичността на едновремещните Щати. Харвард е уникално място, дори в двора на университета може да се усети духа му.

Отидохме да аквариумаим – огромен, на няколко нива. Има един голям цилиндър, който минава през всичките етажи и в него има различни риби и корали, включително акули.

Привечер стигнахме до Fenway Park – най-големия стадион в Бостън, където се играят всички важни бейзболни мачове. Нямахме билет, но изгарях от желание да видя статиона вътре и да се снимам. Помолих един полицай от охраната на стадиона, да дойде с мен вътре, да си направя няколко снимки и след това той да ме съпроводи до изхода, за да не се усъмни, че ще остана да гледам мача без билет. Така и направихме, но на излизане той ми предложи да остана с приятелката ми да гледам мача – нищо, че нямаме билети. Междувременно, тя ме чакаше отвън и на нея са й предложили два билета за мача.

Вечерта посетихме няколко заведения – кареоке бар, стенд ъп комени шоу и бразилско заведение с жива музика и танци. И трите криеха своя чар.